Obsługa kredytów hipotecznych udzielonych po 1 września 2013 roku

 

Obsługę kredytów hipotecznych udzielonych po 1 września 2013 roku powierzyliśmy mBankowi, dlatego na stronie mBanku, w zakładce Bankowość bez barier (pełny adres strony internetowej: https://www.mbank.pl/pomoc/bankowosc-bez-barier/) możesz sprawdzić w jaki sposób zapewniamy dostępność świadczonej usługi kredytu hipotecznego.

 

Strona internetowa banku

 

Naszą stronę projektujemy tak, aby była wygodna i dostępna. Niezależnie od tego, w jaki sposób z niej korzystasz. 

 

działanie na różnych urządzeniach

 

Strona przystosowana jest do działania na komputerach, tabletach i smartfonach.

 

 

nawigacja

 

Struktura strony jest przejrzysta i intuicyjna. Dzięki temu szybko znajdziesz to, czego potrzebujesz.

 

czytelna czcionka

 

Zastosowaliśmy odpowiednią wielkość czcionki i taki krój pisma, które łatwo przeczytać.

 

odpowiedni kontrast kolorystyczny 

 

Kolory tekstu i tła dobraliśmy tak, aby zapewnić dobrą widoczność treści. Dzięki temu łatwo możesz je odczytać – niezależnie od warunków oświetleniowych czy rodzaju ekranu.

obsługa klawiaturą 

 

Ze strony możesz korzystać za pomocą klawiatury i narzędzi wspierających – nie musisz używać myszki.

 

 

zgodność z urządzeniami asystującymi 

 

Nasza strona współpracuje z narzędziami wspierającymi, takimi jak czytniki ekranu czy oprogramowanie do sterowania głosem.

 

 

 

 

 

Dokumenty i dostępność 

Kontynuujemy zmiany w naszych dokumentach, żeby dostosować je do tzw. ustawy o dostępności (ustawy z 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze). 

 

Na stronie internetowej mBanku w zakładce Bankowość bez barier (pełny adres strony internetowej: https://www.mbank.pl/pomoc/bankowosc-bez-barier/) znajdziesz informacje o tym, jakie rozwiązania stosujemy, aby zapewnić dostępność kredytu hipotecznego, którego obsługę powierzyliśmy mBankowi.

 

Dostępność to rozwiązania, dzięki którym wszyscy, w tym osoby ze szczególnymi potrzebami, mogą samodzielnie korzystać z bankowości. 

 

Dokładamy starań, aby nasze dokumenty:

  • były możliwe do odczytania przez technologie asystujące,
  • działały poprawnie na różnych urządzeniach i w różnych programach, 
  • można było odczytać na różne sposoby np. za pomocą klawiatury, myszki lub czytnika ekranu, 
  • były zrozumiałe. 

Stosujemy: 

  • jasny i prosty język, czyli nasz mKanon,
  • czytelną strukturę treści,
  • odpowiedni kontrast i czytelne czcionki, 
  • opisy alternatywne dla grafik, zrozumiałe linki.  

 

Jeśli jesteś klientem, któremu udzieliliśmy kredytu przed 1 września 2013 roku i potrzebujesz wsparcia lub więcej informacji na temat uzyskania dokumentów w formie dostępnej, skontaktuj się z nami. Napisz do nas wiadomość na adres e-mail (pełny adres e-mail: monitoring_mbh@mhipoteczny.pl).

 

Skargi na brak zapewnienia dostępności  

Jeśli Twoim zdaniem nie spełnimy wymagań dostępności, masz prawo złożyć skargę.

Jak złożyć skargę:

Jeśli jesteś klientem, któremu udzieliliśmy kredytu przed 1 września 2013 roku i chcesz złożyć skargę lub odwołać się od negatywnej odpowiedzi, napisz do nas na adres e-mail (pełny adres e-mail: monitoring_mbh@mhipoteczny.pl) lub Skrytkę Pocztową nr 1005, 00-001 Warszawa 1.

Co powinna zawierać skarga?

Nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego zgłoszenia, jeśli nie przekażesz nam tych informacji:

  • imię i nazwisko,
  • adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu z informacją, jaki sposób kontaktu preferujesz,
  • informację o tym, jakiego produktu albo usługi dotyczy zgłoszenie,
  • informację, jakiego wymagania dostępności nie spełnia produkt albo usługa.

Kiedy otrzymasz odpowiedź na skargę?

Odpowiedź na skargę otrzymasz:

  • do 30 dni kalendarzowych – od daty, kiedy otrzymaliśmy zgłoszenie,
  • do 60 dni kalendarzowych – od daty przyjęcia skargi w szczególnie skomplikowanych przypadkach (powiadomimy Cię o takiej sytuacji).

W jaki sposób otrzymasz odpowiedź na skargę?

Odpowiedź na skargę wyślemy zgodnie ze sposobem, który wybierzesz – e-mailem, listem lub przekażemy Ci decyzję telefonicznie. 

 

Jeśli nie zgadzasz się z naszą decyzją, możesz:

  • odwołać się od naszego stanowiska w terminie 30 dni od chwili otrzymania odpowiedzi. Odwołanie możesz złożyć na infolinii mBanku, w postaci elektronicznej, osobiście w placówkach mBanku lub korespondencyjnie na adres: mBank S.A. Wydział Obsługi Klientów, Skrytka Pocztowa 2108, 90-959 Łódź z dopiskiem „Kredyt mBanku Hipotecznego”,
  • złożyć zawiadomienie o braku spełnienia przez usługę wymagań dostępności Prezesowi Zarządu PFRON.