Informowanie o nieprawidłowościach oraz ochrona Sygnalisty

 

Naczelną zasadą działania mBanku Hipotecznego S.A. jest postępowanie zgodne z przepisami prawa i wewnętrznymi regulacjami. Jednym z zadań Departamentu Compliance jest  przyjmowanie zgłoszeń dotyczących naruszeń w banku, prowadzenie postępowań wyjaśniających i wypracowanie standardów chroniących osoby zgłaszające nieprawidłowości.

 

W celu realizacji tego zadania udostępniamy elektroniczny system BKMS umożliwiający zgłaszanie, w tym anonimowe, naruszeń które wystąpiły lub mogą wystąpić w naszym banku.

 

Z uwagi na wprowadzenie do polskiego porządku prawnego Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, wprowadzającej m.in. definicję Sygnalisty jako „osoby fizycznej, która zgłasza lub ujawnia publicznie informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą”, zaktualizowaliśmy naszą Instrukcję w sprawie zgłaszania naruszeń.

 

Udostępniamy szczegółowe informacje na temat tego kto jako Sygnalista podlega ochronie, jaki jest możliwy katalog naruszeń oraz jakie są zasady rozpatrywania zgłoszeń.