Informowanie o nieprawidłowościach oraz ochrona Sygnalisty
Naczelną zasadą działania mBanku Hipotecznego S.A. jest postępowanie zgodne z przepisami prawa i wewnętrznymi regulacjami. Jednym z zadań Departamentu Compliance jest przyjmowanie zgłoszeń dotyczących naruszeń w banku, prowadzenie postępowań wyjaśniających i wypracowanie standardów chroniących osoby zgłaszające nieprawidłowości.
W celu realizacji tego zadania udostępniamy elektroniczny system BKMS umożliwiający zgłaszanie, w tym anonimowe, naruszeń które wystąpiły lub mogą wystąpić w naszym banku.
Z uwagi na wprowadzenie do polskiego porządku prawnego Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, wprowadzającej m.in. definicję Sygnalisty jako „osoby fizycznej, która zgłasza lub ujawnia publicznie informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą”, zaktualizowaliśmy naszą Instrukcję w sprawie zgłaszania naruszeń.
Udostępniamy szczegółowe informacje na temat tego kto, jako Sygnalista podlega ochronie, jaki jest możliwy katalog naruszeń oraz jakie są zasady rozpatrywania zgłoszeń oraz załączamy plik PDF Klauzulę RODO.